Laat je een berichtje achter? Dat vind ik zeer fijn...


maandag 29 september 2014

Foto Challenge 39/52





Voor het eerst heb ik eens iets in ons dorp dat ik nog niet bij andere deelnemers van de challenge zag... (al heb ik niet altijd alles gelezen natuurlijk...)

Schapen !
Maar niet zomaar schapen. Ons dorp heeft namelijk ook een 'park'. U kan zich daar best een grasweide bij voorstellen met rondom een looppad en wat struikbosjes en een kleine speeltuin. En vroeger werd dat park gewoon door de groendienst onderhouden. Lag er altijd keurig mooi gemaaid bij. Tot deze zomer. Er werd in de buurt wat gewerkt, er kwamen containers, de parking kwam welig onder het onkruid te zitten en het gras ging vlot de hoogte in. Best wel wennen, dat mooie gemaaide park dat plots meer een wilde bloemen/grasweide wordt.

Maar nu september is het dus weer ander: het parkje wordt onder handen genomen door een herder met zijn kudde schapen. Ik ging vandaag even kijken en ik moet zeggen, ja, die leveren goed werk. Ook (=vooral) vanuit milieu-oogpunt ben ik helemaal voor. 
Het is een gunstige evolutie dat de mens weer wat nauwer met de natuur wil gaan samenleven. Al denk ik toch dat het nog even zoeken wordt naar een evenwicht. Dat onkruid op de parking: daar lusten die schaapjes geen pap van... :-)

Omdat ik het idee toch genegen ben (ook al is er nog verbetering aan), nog enkele fotootjes extra:




 

2 opmerkingen:

  1. Lap seg. Maar 't is toch geen foto van een als grasmaaier ingezette kudde met herder hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Els, super bedankt voor het mandje! De kleuren zijn perfect :) en ik blog er vrijdag over! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen