Laat je een berichtje achter? Dat vind ik zeer fijn...


vrijdag 30 mei 2014

Gezonder eten...

Ik probeer het, maar evident is het niet.

Minder brood en minder vlees en fruit als ontbijt, ik voel absoluut dat dat een verschil maakt, maar het systematisch volhouden, niet evident !

Hieronder toch enkele impressies...

... voorlopig op deze foto enkel de sla van eigen kweek...




geheel eigen kweek...

... en ook van deze kon u de start zien....



... of deze echt gezond was betwijfel ik, maar hey, er ging een volledige courgette in, dus in mijn hoofd wel... :-)

Dit weekend breng ik met vrienden door, dus dan komt 'gezond' er ongetwijfeld niet van. Daarna gaan we er weer voor !

Nog iemand van jullie sublieme tips voor gezonde maaltijden?

8 opmerkingen:

  1. Een bevriende diëtiste zei me ooit niet te veel fruit te eten, want daar zitten ook veel suikers in. 't Zijn wel natuurlijke suikers, maar het blijven suikers. 2 à 3 stuks per dag is goed, meer niet.
    Groenten zijn eigenlijk veruit het enige waarvan je nooit te veel kan eten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 2 à 3 stuks is al een prestatie op zich vind ik. :-) Op de groentjes zal ik nog wat extra moeten oefenen...

      Verwijderen
  2. Havermout! Lekker met banaan, noten, dadels, kaneel en een beetje honing! Vult super goed en is gezond. Ik moest er wel aan wennen, maar nu vind ik het erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Havermout probeerde ik nog nooit. Ik eet 's morgens vaak yoghurt met müsli en wat extra banaan of rozijnen. Jouw alternatief zal waarschijnlijk nog stukje gezonder zijn. Zal het eens moeten proberen...

      Verwijderen
  3. Pffff. Gezonder. Verdemme, op naar het volgende logje ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dit weekend goed gecompenseerd hoor tijdens een weekendje weg met vrienden. ;-) Geen zorgen dus. We blijven levensgenieter...

      Verwijderen
  4. Ben ook helemaal voor havermout, mijn superontbijt (ik kap er rozijntjes, wat fruit, nootjes, beetje honing en veenbessen bij! njammie!), heel gezond en goed voor de bloedsuikerspiegel! (enkel wel een plakkerige boel om erna af te wassen, maar goed, dat neem ik erbij).

    BeantwoordenVerwijderen